everything is bigger in Texas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Carmen Mulders - WaarBenJij.nu everything is bigger in Texas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Carmen Mulders - WaarBenJij.nu

everything is bigger in Texas

Door: Carmen Mulders

Blijf op de hoogte en volg Carmen

06 April 2014 | Verenigde Staten, Dallas

Het is nu iets langer dan een week geleden dat ik een blog heb gepost maar de eerste dagen in Chelan heb ik ook niet zo veel meegemaak. Ik was vooral bij aan het komen van de reis en ik moest erg wennen aan het tijdsverschil. De eerste paar dagen werd ik dan ook erg vroeg wakker. De dagen ben ik heerlijk relaxed door gekomen. Het huis van mijn oom staat echt in een prachtige omgeving in de bergen het is wel in de middle of nowhere maar zo lang ik een auto heb komt dat wel goed. En ik hoef me zeker niet e vervelen mijn tijd in Amerika. A.s. dinsdag heb ik een afspraak met de directeur van een school voor kinderen met een rugzakje. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen. Ik ben heel benieuwd wat me dat gaat brengen. Maar ik weet zeker dat het een hele ervaring gaat zijn.

Nadat ik een beetje bijgekomen was van de reis, zijn we vier dagen later naar Dallas, Texas gegaan. Mijn oom en tante hebben hier gewoond voor langere tijd en mijn nichtje had Springbreak. Samen met mijn oom, tante, nichtje en haar beste vriendin zijn we op 29 maart vertrokken naar Dallas.

Op het vliegveld vond ik het best spannend, want hè ze zagen me al aan voor crimineel dus wat zou er nu gebeuren? Maar gelukkig bleef het alleen bij de opmerking 'you're going home?'. Nee ik niet naar huis, ik ga naar Dallas buddy!

We kwamen in Dallas aan rond etenstijd. Nadat we een auto hadden gehuurd zijn we naar het hotel gegaan. En wat mij als eerste opviel is dat alles echt heel groot is in Texas. De auto's, de huizen.. ik voelde me er klein bij en ik ben niet bepaald klein...

Mijn oom en tante hebben allebei gewerkt in de hotel businwaardoor ze veel mensen kennen die een hoge rang hebben in sommige hotels. Zo ook het hotel waar we verbleven. Een van de vrienden van mijn oom en tante is de baas van de manager van een Omni hotel. Door de connecties in het hotel leven, hadden we een suite kunnen bemachtigen. Natuurlijk waren we overdag veel weg, maar jeetje wat een kamer! Het was prachtig en de bedden lagen echt heerlijk. Nadat we onze koffers op de kamer hadden neer gezet zijn we samen met de vrienden van mn oom en tante en hun dochter, Peter, Patty en Lauren wat in het hotel gaan eten.

De volgende dag zijn we gaan shoppen, en hoe! Wat een groot overdekt winkel centrum.. Echt geweldig. Over het shoppen zelf valt verder niet zo eel te vertellen. Verder heb ik veel nieuwe mensen ontmoet. En wat een verschil met de mensen achter de douane en veel mensen in Nederland. Ze zijn zo open en verwelkomen je alsof ze je al jaren kennen. Heb het ontzettend naar mijn zin gehad bij de drie verschillende gezinnen thuis!

Aan culturele dingen ben ik naar het science museum geweest en naar het John F. Kennedy museum. Het science museum kan je ongeveer vergelijken met Nemo bij ons in Nederland. Je kon er veel proefjes doen, ervaren hoe een aardbeving voelt en vliegen als een vogel. Ook hebben we een film gezien van wat het menselijk oog niet kan waarnemen in het dagelijks leven en sommige dingen wilde ik eigenlijk niet eens weten..

Het JFK museum werd tentoongesteld in het gebouw waar uit geschoten werd op de precident. Ik had een luistergids waarbij werd verteld over de moord op JFK en je kon zelf rond lopen om te kijken naar filmpjes en foto's. Het was bijzonder om te zien dat de weg waarop de auto van JFK reed nog precies hetzelfde was als al die jaren terug. Je kon vanuit het museum precies zien hoe er geschoten was door middel van een filmpje. Helaas mocht ik geen foto's maken in het museum maar ik heb wel foto's van het 'plaats delict'.

De laatste avond hadden we een diner waarbij we de opdracht van mijn oom hadden gekregen om ons zelf netjes te kleden. Mijn nichtje, haar vriendin en ik hadden ons daar dan ook aan gehouden.. Kijk maar naar de foto's.

Kortom, Dallas was amazing. Kan niet wachten tot het volgende avontuur...

We'll keep in touch,

Carmen


  • 06 April 2014 - 22:22

    Jeanette Krommenhoek:

    Hi Carmen, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Gezellig dat je familie hebt en ontmoet. Ik vind Amerika amazing en ook bijzonder. Mensen zijn echt wel aardig en supertrots op hun land, kunnen wij nog wat van leren.

    Veel succes op school als vrijwillgster

    Groet,

    Jeanette en de rest vd familie

  • 07 April 2014 - 12:42

    Mama:

    Mooi om te lezen hoor Carmen, deze ervaring is in de pocket!

  • 08 April 2014 - 14:38

    Bcmulders:

    Ik weet precies waar je bent geweest in het jfk museum. Wij vonden het zeer indrukwekkend, temeer daar ik nog heel goed weet waar ik toen was, nl in Ethiopië, toen we net aan de lunch zaten. Waren zeer geschokt toen en dat beleefde ik weer toen wij in het museum waren.
    Ben benieuwd hoe het gesprek met de directeur is geweest. We blijven wel op de hoogte van alles via deze blog. liefs opa en oma

  • 08 April 2014 - 18:33

    Henk Ten Hoope:

    Ik ken je niet maar kwam dit reisverslag tegen via Bert & Elly Sprokkereef op FaceBook met wie ik verschillende jaren heb samengewerkt.
    Als Nederlander die nu al 17 jaar in Amerika woont wil ike zeggen: Welcome to the States!
    Immigration op de vliegvelden zijn enorm alert op buitenlanders die de volledige visum periode blijven (3 maanden). Dit is gekomen na 9/11 omdat veel van die terroristen ook de volledige 3 maanden visum hadden.
    Eenmaal binnen kom je niet zoveel problemen meer als je van plaats naar plaats vliegt omdat dat binnenlandse vluchten zijn en je niet door immigration hoeft.
    Veel plezier vanuit Maryland!

  • 08 April 2014 - 20:06

    Erica Woudstra-Bosch:

    Hoi Carmen,

    leuk om je ervaringen te lezen en je foto's te kijken.
    heel veel succes en plezier toegewenst
    gr Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Tijdens mijn drie maandenlijks verblijf in Amerika zal ik (proberen) iedere week een blog te plaatsen.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 5952

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 22 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: